Pages

Wednesday 5 December 2012

Conny

Min jobbarkompis Conny Brink är en riktigt seriös pysslare. Bl.a. har han gjort en ljuskrona av gamla ettöringar och här ser ni exempel på örhängen ur samma "serie".  De andra örhängena är gjorda av aluminiumplåt och cykelslang som stansats ut i små rundlar.

Det jag tycker allra mest om med det Conny gör är noggranheten. T.ex. är de långa örhängena spegelvända så de hänger lika i båda öronen och ettöringarna hänger i snygg vinkel mot halsen. De flesta av mina andra örhängen har jag fått bryta till lite så de placerar sig som jag vill ha dem, men inte Connys - de är redan perfekta!

Om det är någon som vill köpa ett par kan jag rekommendera butiken på Karlsgatan 2 i Västerås (i Konst- och Länsmuseets hus), annars kan säkert jag förmedla kontakten.

1 comment:

Jennie said...

Det var en fin beskrivning av kreativa örhängen. Hade jag haft hål hade jag handlat. Nu hamnar alla roliga örhängen jag köper i syster Sofies samling.