Pages

Monday 3 December 2012

I väntan på ett nytt människoprojekt

Jag har flera idéer på nya klädprojekt, men innan de är helt färdigtänkta har jag pysslat lite med en nomesele (draghundssele) till Murphy. "Receptet" hittade jag på bloggen Yabasta Siberian husky. Eventuellt syr jag en ny sele med tunnare band, det jag använde nu köpte jag på Hjertmans - för er som inte är sjömänniskor så är det en butik med båttillbehör.

Tricket är att avlasta hals och nacke, som man kan se på bilderna finns mycket av draget i underdelen vilket gör att tyngden hamnar på bringan istället för halsen.

Visst kan man nästan missta honom för en husky?
Now - let it snow!



2 comments:

Unknown said...

Vilken sötnos :)

Charlotte Rylander said...

Well Sofie.....I think he definitly looks like a Greenland-dog....Qanaq or one of the others we had!! Mamma